440 milioane de euro, pentru modernizarea tronsonului CFR Apaţa – Caţa

trenComisia Europeană a aprobat cererea de finanţare, în valoare totală de 440 milioane de euro, transmisă de Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA pentru modernizarea tronsonului feroviar Apaţa – Caţa, în cadrul Programului Connecting Europe Facility (CEF).

Proiectul transmis de CFR SA a primit un garant de finanțare din partea Comisiei Europene în valoare 440.007.116 de euro, ceea ce reprezintă 81,74% din valoarea totală a investiției (538.300.852 de euro). Cofinanțarea va fi asigurată de la bugetul de stat, respectiv 98.293.736 de euro pentru perioada 2016-2020 și 167.571.408 Euro, pentru perioada 2021-2023.

Tronsonul feroviar Apaţa – Caţa reprezintă un lot important în cadrul proiectului de reabilitarea a liniei de cale ferată Brașov – Sighișoara, componentă a Coridorului Rin – Dunăre, pentru circulația trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h.

Prin atragerea acestor fondurilor europene, CFR SA asigură continuitate programelor de reabilitare a infrastructurii feroviare asumate în POIM şi contribuie în mod direct la îndeplinirea obiectivului de modernizare a ramurii nordice a Coridorului IV feroviar, cuprinsă între Curtici – Braşov – Constanţa, precum şi la realizarea absorbţiei programate a fondurilor europene.

„Accesarea fondurilor în cadrul mecanismului de finanţare CEF asigură finalizarea lucrărilor de modernizare pe coridoarele de transport feroviar şi contribuie la îndeplinirea obiectivelor strategice ale României şi implicit ale CFR SA, în cadrul exerciţiului financiar comunitar 2014-2020, cu beneficii importante pentru întreaga societate şi impact direct în dezvoltarea infrastructurii feroviare”, a declarat Marius CHIPER, director general al CFR SA.

Programul Connecting Europe Facility (CEF) urmărește accelerarea investițiilor în domeniul rețelelor de transport, energie și telecomunicații transeuropene și mobilizarea finanțărilor publice sau private şi valorificarea sinergiilor dintre sectoarele de transport, telecomunicații și energie, sporind astfel eficacitatea intervențiilor UE și permițând optimizarea costurilor.

  1. Ba frate 3 sferturi din bani acestia osa fie furati cu success de politicieni si osa fie un transport feroviar de cacat nu 160 km h. Ci minimum 80 km.h

    Reply
  2. 440 milioane sau 440 mii?! pana la urma e vorba despre 40 km de cale ferata!!!

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.