Ce decizii a luat astăzi Comisia de Circulație din Brașov. Va fi mai bine sau mai rău?

trecere de pietoni molnar janosComisia de Circulaţie a adoptat astăzi o serie de hotărâri care vizează creşterea siguranţei pentru pietoni şi şoferi, precum şi asigurarea unui trafic fluent în municipiul Braşov.

Iată care sunt acestea:

  1. Înlocuire limitatoare cu sistem de semaforizare, cu buton sau temporizator, la următoarele treceri de pietoni:
    • Calea Bucureşti, la Metro II;
    • Calea Bucureşti, intersecţie cu Berzei;
    • Saturn, intersecţie cu Cometei;
    • 13 Decembrie, intersecţie cu Turnului;
    • 13 Decembrie, în dreptul complexului Isaran;
    • Griviţei, intersecţie cu Codrul Cosminului;
    • Hărmanului, în dreptul fostului IUS;
    • Hărmanului, în zona Lukoil;
    • B-dul Victoriei, la Piaţa Dacia;
    • Independenţei, intersecţie cu Valea Jiului.
  2.  Înlocuire limitatoare cu sistem antiderapant, proiect pilot, vezi anexă:
  • Lungă, intersecţie cu str. Morii;
  • Lungă, intersecţie cu str. Şcolii.
  1. Eliminare limitatoare Calea Bucureşti, sens giratoriu Carrefour-Praktiker.
  2. Înfiinţare trecere de pietoni Iuliu Maniu, în dreptul spitalului Sf. Constantin, cu semafor.
  3. Menţinere trecere de pietoni Calea Bucureşti, intersecţie cu LC Babeş şi cu Soarelui.
  4. Modificare drum cu prioritate la intersecţia N. Titulescu – Dimineţii (se revine la drum cu prioritate pentru N. Titulescu).
  5. Translatare trecere de pietoni Calea Feldioarei, din dreptul unităţii militare, în dreptul căminului de familişti (trecerea de pietoni este situată acum înainte de intersecţia cu str. Cascadei, în direcţia de mers spre Stupini şi va fi translatată după intersecţia cu această stradă, înainte de staţia de autobuz, direcţia de mers spre Stupini).

„În următoarele zile se va face o analiză şi a altor treceri de pietoni pentru a se identifica dacă există alte soluţii decât limitatoarele de viteză sau dacă este necesară defiinţarea, înfiinţarea sau translatarea anumitor treceri, analiză care va fi prezentată în următoare şedinţă a Comisiei de Circulaţie”, a preiczat purtătorul de cuvânt al Primăriei Brașov, Sorin Toarcea.

 

  1. Multumim draga Primarie si onorati cetateni , multi sau putini deranjati de limitatoare si de alte sisteme mai sigure de trecerea pietonilor in siguranta.
    As dori mult sa va spuna familiile celor care au murit si alti zeci de raniti schiloditi ce simt. As vrea sa ii puteti intelege.
    Sper sa fiti nevoiti sa traversati strazile pe la trecerea de pietoni de 5-6 ori pe zi ca mine cu sau fara copii, asa cum fac mii de brasoveni. sa vedeti, observati cum se comporta soferii la trecerea de pietoni a pensionarilor, a copiilor si o sa mai vorbim.
    Imi este rusine cu asemenea primarie si cu asa zisi soferi ,care nu doresc decat sa mearga rapid in treburile lor, fara sa respecte nici o urma de regulament rutier. Stiu, am vazut multi pietoni care si ei gresesc. Dar, de departe, soferii sunt campioni, la incalcarea legii. O sa urmeze alti oameni omarati si raniti. oameni cu zile cum se zice…
    Domnul sa va ierte si sa va ocroteasca pentru toate ce le faceti.

    Reply
    • Draga Coste,eu iti recomand din suflet sa te abti. Nu este primul articol in care iti dai duhul. Daca dupa mintea ta soferii trebuie taxati la benzina, piese, service, amenzi, drum etc. atunci pietonii trebuie taxati si ei( ei sunt mai multi si pe departe cei mai dezinteresati de ce inseamna codul rutier, pe cae nici tu nu-l stapanesti). Solutia oferita mi se pare una de bun simt asa cum trebuia facut din prima. Permite-mi sa iti fac cadou piesele de masina care le schimb( primul set) care au fost defectate accentuat de limitatoare. ti le ofer cu sos tomat sa-ti cada bine.

      Reply
    • Esti un dobitoc prost(scuza-mi pleonasmul) daca generalizezi fara motiv. Sunt intr-adevar bizoni printre soferi, dar asta nu inseamna ca trebuie sa mergem din 3 in 3 luni in service pentru ca Brasovul devine tot un hop. Oricum din ce observ in trafic, majoritatea soferilor s-au disciplinat si chiar e un trafic civilizat. Exista si alte metode, gen semafoarele cu temporizator , sau ar putea chiar sa implementeze sistem de supraveghere prin camere video si amenzi pe baza lor. S-ar cuminti multi si ar scadea si numarul accidentelor. In loc sa ne adaptam tehnologiei si sa ne modernizam, incercam tot felul de alternative prost gandite. Mai bine sapam transee inainte de treceri sau putem sapa gropi.

      Reply
    • Foarte bine zis! Bine ca ne preocupa masinile cool-ilor…si nu vietile pierdute. Stricati-va mașinile daca nu sunteti in stare sa respectați niște amarate de reguli! Si eu sunt șofer si nu ma deranjează limitatoarele. Sa puna frate limitatoare, la fiecare trecere, cat de mică o fi ea!!!

      Reply
    • @Costi, daca nu esti in stare sa treci pe verde si te arunci pe rosu, chiar la ce te astepti?

      Reply
    • Dar de pietonii care traversează cum îi taie capul nu ai nimic de zis?Cred ca nici măcar nu ai permis de conducere sau masina sa conduci ,ca sa vezi cum „pietonii”se aruncă pur și simplu în fata mașinii, distrasi de multe ori de vorbitul la telefon!

      Reply
  2. O hotarare aiurea a Primariei. Oare cine va plati sutele de mii lei pentru punerea si scoaterea semafoarelor si limitatoarelor, la interval de 3 saptamani??! Odata sunt bune, alta data nu/?!
    De ce nu faceti referendum? Asa cum ar fi cinstit si normal pentru un oras liber.

    Reply
  3. Draga Costi,eu iti recomand din suflet sa te abti. Nu este primul articol in care iti dai duhul. Daca dupa mintea ta soferii trebuie taxati la benzina, piese, service, amenzi, drum etc. atunci pietonii trebuie taxati si ei( ei sunt mai multi si pe departe cei mai dezinteresati de ce inseamna codul rutier, pe cae nici tu nu-l stapanesti). Solutia oferita mi se pare una de bun simt asa cum trebuia facut din prima. Permite-mi sa iti fac cadou piesele de masina care le schimb( primul set) care au fost defectate accentuat de limitatoare. ti le ofer cu sos tomat sa-ti cada bine.

    Reply
  4. Sa remarcam combinatia unica in Europa de giratorii cu semafoare.
    Ma intreb daca „managerii” orasului realizeaza macar acum modul in care au facut praf traficul (auto SI PIETONAL) din Brasov. Ma intreb daca ei pricep ca, avand 6 benzi pe sens, tot cu 80 km/ora se va circula, intre semafoare/limitatoare ?
    Si pe acesti „manageri” i-as pune sa traverseze, eventual cu un carucior in fata, intersectia de la Onix, de 10 ori pe zi, pana le intra in cap ca nu e normal ca un pieton sa mearga 1 km in plus, doar pentru ca masinile sa nu cumva sa stea cateva zeci de secunde la un semafor.
    Brasov – orasul autostrazilor prin oras – o realizare de prestigiu a „urbanistilor” locali.

    Reply
  5. Limitatoarele alea ingreuneaza cumplit circulatia prin oras. Mai ales montate in exces. Nu e posibil ca pietonii sa faca presiuni pentru pastrarea limitatoarelor! Toti participantii la trafic trebuie sa ceara politiei rutiere sa-si faca treaba si sa iasa naibii odata in strada! Regurile existau intotdeauna. Daca cativa dobitoci nu pot sa opreasca la o trecere de pietoni si alti dobitoci nu stiu sa se asigure, trebuiesc sanctionati! Nu suntem animale sa ne trebuiasca limitatoare! Trebuie sa respectam niste reguli care oricum exista!

    Reply
  6. Pe str. 15 noiembrie, există 2 bretele, una cu doua benzi care se prelungește spre Calea București cu semaforizare iintermitenta, iar cealaltă cu o banda nesemaforizata care se prelungește pe str Toamnei. Dimineața este ajutat traficul prin prezenta poliției în intersecție, dar după amiază copii si ceilalți trecători trebuie să caște bine bine ochii. E chiar ciudată această trecere de pietoni.

    Reply
  7. Draga autoritati incompetete.. (asta e cu dedicatie catre tot ce inseamna autoritate in Romania ) dar despre edcarea pietonilor nu ne ocupam si noi?.. Asa.. macar o ora pe saptamana in scoli sau 5 minute /zi un spot publicitar.. e greu asa-i?

    Reply
  8. Discutiile pe diverse site-uri sint infinite. Soferii sint indignati ca pietonii sar pe drum fara sa se asigure. Au uitat ca au fost si ei pietoni 100% pina sa fie soferi. La scoala de soferi inveti sa dai prioritate pietonilor. Pietonii nu fac nici o scoala de pietoni. E clar ca este si o mare inconstienta din partea lor cind se angajeaza sa traverseze strazile fara sa se asigure, cunosc cazuri de „soferi” (in Romania) care se comporta la fel de inconstient cind sint pietoni… Traiesc de ceva vreme in Germania si aici e clar, cind te apropi de o trecere de pietoni, reduci viteza, iar daca un „inconstient, fara scoala de pietoni” sare pe trecere, frinezi, chiar daca te lipesti cu nasul de parbriz. In ultimii ani imi este din ce in ce mai greu sa conduc in Romania fara sa ma enervez din cauza soferilor „profesionisti”.

    Reply
  9. Nu ar fi mai sigur/usor sa se monteze pasarele? Zic si eu doar asa.

    Reply
    • Nu. Aberatia asta o tot repeta un domn Dan, dar, chiar repetata la infinit, o aberatie nu devine o intelepciune.

      Exista o legislatie care obliga – in cazul oricaror amenajari pe caile de circulatie de pe domeniul public – la solutii care sa poata fi folosite deopotriva si de persoane cu mobilitate redusa (copii, mame cu carucioare, persoane cu bagaje, batrani, bolnavi, persoane cu dizabilitati, inclusiv in fotolii rulante etc). In plus, orice cale pietonala trebuie sa functioneze si iarna (dezghetare, deszapezire, suprafete antiderapante), dar si noaptea (iluminare permanenta la un nivel minim stabilit prin normative). Apoi, exista cerinte de gabarit ale drumurilor pe verticala, care obliga la inaltimi libere mari sub grinda pasarelei, conducand la foarte multe trepte, iar treptele unei scari nu pot fi peste 20 intr-un singur pachet, deci trebuiesc si podeste intermediare.

      Cu alte cuvinte, legal ar trebui realizate niste constructii foarte complicate si pretentioase, scumpe ca executie dar mai ales ca intretinere (iluminat, deszapezire, curatenie, lifturi sau escalatoare cu serviciu non-stop in conditii climatice severe, sisteme de supraveghere). Inmulteste asta cu cateva sute de treceri de pietoni si vei avea dimensiunea aberatiei.

      Daca nici asa nu esti convins, imagineaza-ti ca Brasovul ar fi primul oras din lume in care oamenii ar sari in continuu peste strazi, urcand si coborand sute de trepte pe zi. Imaginea arhitecturala a orasului ar fi si ea una de cosmar, cu sandramale peste tot, evident rapid ruginite daca nu sunt din materiale scumpe. O alta problema a pasarelelor deschise este tentatia de a se arunca cu obiecte de sus – si asta este o mare carenta de securitate, fiind evitate pe cat posibil.

      Fata de toate aberatiile, ramane solutia unanim acceptata de toata lumea civilizata (dar nu si de doua-trei persoane cu muschi din primaria Brasov), care este simpla: INTERSECTII SEMAFORIZATE IN ZONA DENS CONSTRUITA A ORASULUI, CU TRECERI DE PIETONI SI BICICLISTI PE TOATE LATURILE, CU COORDONARE INTRE INTERSECTII PE FLUXURILE PRINCIPALE, PRIN PROGRAMARE INTERACTIVA. Aaaa, dar atunci s-ar vedea ca s-au cheltuit banii aiurea pe giratorii, si asta nu ne place…

      Reply
  10. @Ghita
    Va completez:
    Pasarelele ar fi niste oribilitati greu de imaginat in oras.

    In momentul in care s-ar face intersectii semaforizate, piste de biciclisti, trotuare, treceri de pietoni in intersectii, nu la sute de metri de intersectie (toate acestea CA IN LUMEA CIVILIZATA), giratoriile ar fi inutile.
    Aici se va ajunge in final (peste ani de zile !), dar cu alta administratie, cu unii care au calatorit si au vazut ce inseamna sistematizarea traficului urban in lumea civilizata si care nu incearca sa inventeze roata.

    Reply
    • Corect! Insa e vorba de timp si alti bani gramada. E bun banul public!

      Reply
    • Da, se va ajunge aici in final, dar nu in urmatorii ani din pacate. Ba mai rau, se va continua in forta directia actuala, cheltuindu-se mai departe sume enorme degeaba, fara a se repara nimic si indepartand tot mai mult Brasovul de civilizatia de tip european. Recititi acest mesaj dupa ce veti vedea ce candidatura se va anunta cu surle si trambite saptamana viitoare.

      Reply
  11. Se pare ca limitatoarele de viteza au functionat. N-am mai vazut in presa avalansa de accidente. Pentru ca problema mare aceasta e: vitezele prea mari cu care se circula in zonele care ar trebui partajate de pietoni si masini.

    Reply
  12. Sunt sofer, biciclist, pieton. In ordinea mentionata. Fara suparare, dar pietonii sunt NESIMTITI (ca tot va place, pietonilor, sa generalizati). Poate ar trebui sa ne respectati si voi pe noi, soferii. Stau, sofer, la trecere si ma uit cum pe un sens cu 3 benzi, nu se asigura aproape niciun pieton trecand de pe o banda pe alta. Daca vine un bizon drogat in viteza pe banda 3 si te ia pe capota? Dar nu invata nimeni din incidentele petercute. Aruncatul pe trecere dupa ce tocmai a trecut un grup organizat e litera de lege (intersectia Profi-Gemenilor). Doamne fereste sa asteptati sa se mai adune niste oameni sa treceti in grup. Pensionarilor, stati la taclale pe marginea trecerilor de pietoni. Tinerii ling telefoanele, nu se uita decat fugitiv cand se arunca in strada. Si nu, nu m-am nascut cu fundul in masina. Le arat obrazul tuturor nesimtitilor opriti cu masina pe pista de biciclete si le fac cu mana celor care nu opresc masina cand eu sunt deja pe trecere. Problema e ca lipseste bunul simt si respectul in tara noastra. Restul…

    Reply
  13. „Doamne fereste sa asteptati sa se mai adune niste oameni sa treceti in grup.”

    Draga Andreea, tu ai contact cu realitatea? In ce parte a lumii ai vazut tu pietoni care FARA SA FIE CONDITIONATI DE SEMAFOR sa astepte la marginea trecerii sa se adune un grup suficient de oameni ca sa nu deranjeze masinile cand traverseaza PE TRECERE?

    „Stau, sofer, la trecere si ma uit cum pe un sens cu 3 benzi, nu se asigura aproape niciun pieton trecand de pe o banda pe alta”

    Deci in conceptul tau unic de a interpreta codul rutier ti se pare normal ca un pieton care s-a angajat in traversarea strazii pe trecerea de pietoni sa se asigure cand trece fiecare banda de circulatie individuala, fiind responsabilitatea lui sa nu fie calcat pe trecere, dupa ce soferul de pe banda 1 i-a dat prioritate?

    Asta ti se pare tie respect? Iti sugerez sa recitesti codul rutier de urgenta!!! si eventual sa arzi carnetul ala ASAP! Miturile alea cu soferitele au pornit de la exemplare ca tine.

    A si sa nu uit sa adresez inca o duda care se tot arunca pe aici. Ca pieton nu poti sa te opresti pe marginea trecerii de pietoni si sa dai tu prioritate masinilor. Daca e politist acolo o sa opreasca soferul si o sa ii dea amenda pt neacordarea prioritatii, indiferent ca pietonul i-a facut semn sa treaca sau a vrut sa fie ‘baiat de treaba’ si sa astepte sa treaca fluxul de masini. Nu asa functioneaza societatea, sunt reguli stabilite clar, nu sunt flexibile si nu sunt interpretabile de salbaticii din Brasov. Soferii incetinesc preventiv si acorda prioritate. Pietonii au prioritate dupa ce s-au asigurat ca pot traversa fara sa constituie un pericol.

    Din nou ca la scoala:

    Art. 135 OUG 195/2002 :

    „Conducătorul de vehicul este obligat să acorde prioritate de trecere şi în următoarele situaţii: …h) pietonului care traversează drumul public, prin loc special amenajat, marcat şi semnalizat corespunzător ori la culoarea verde a semaforului destinat lui, atunci când acesta se află pe sensul de mers al vehiculului.”

    Completare:

    „Art. 6
    În sensul prezentei ordonanţe de urgenţă, expresiile şi termenii de mai jos au următorul înţeles:
    1.acordare a priorităţii – obligaţia oricărui participant la trafic de a nu îşi continua deplasarea sau de a nu efectua orice altă manevră, dacă prin acestea îi obligă pe ceilalţi participanţi la trafic care au prioritate de trecere să îşi modifice brusc direcţia sau viteza de deplasare ori să oprească;”

    Deci daca pietonul, care se deplaseaza spre trecerea de pietoni unde are prioritate este obligat de sofer sa „îşi modifice brusc direcţia sau VITEZA DE DEPLASARE ori să oprească” inseamna ca nu i-a fost acordata prioritate. PUNCT!

    Discutiile anecdotice despre cum se comporta soferii sau pietonii sunt pe langa subiect. Legea este clara in acest aspect!

    Reply
  14. la pc.1 mai trebuie adaugate doua treceri :
    -la „gemenii” trecerea de pietoni de la mag. Profi (unde zilnic se fac cozi pina pe pod)
    -la complex Bartolomeu trecerea de pietoni din dreptul fostei bariere(unde se trece in continu si se blocheaza traficul pina la semaforul de la str. De Mijloc)

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Anunţuri mică publicitate