Activitatea APDT pe scurt: cum să avem mai puțini turiști germani și reclame gen „Cumpărați Apa de la Compania Apa”

Cristian Macedonschi, un făptuitor al lucrurilor spuse. Şi atât

Cristian Macedonschi, un făptuitor al lucrurilor spuse. Şi atât…

Activitatea Asociației pentru Promovarea Turismului (APDT) din Județul Brașov, for prezidat de consilierul local FDGR Cristian Macedonschi, a fost jalnică, chestiune constatată de echipa de audit a Consiliului Județean Brașov după analizarea anul trecut a documentaţiei pe 2014. E drept, auditorii nu folosesc acest cuvânt, jalnică.

Activitatea APDT a avut ca scop cheltuirea banilor publici de la Consiliul Județean fără efect. Cam aceasta ar fi concluzia. Ba, mai mult, a fost condusă discreționar de către președinte, recte Macedonschi.

Consiliul Director al APDT nu s-a mai întrunit din data de 14.01.2014, deşi, conform statului, Consiliul Director se întruneşte, de regulă, trimestrial, sau ori de câte ori este nevoie, la convocarea preşedintelui sau a directorului executiv, şi asigură conducerea Asociaţiei în intervalul dintre Adunările generale. (Probabil Macedonschi s-a ghidat pe principiul „Statul sunt Eu” și nu a mai considerat necesar să-și bată capul cu aceste mici amănunte administrative).

Pe de altă parte, la APDT, Macedonschi a fost președintele jucător total: el centra, el dădea cu capul, în sensul în care „toate contractele de furnizare de produse și prestări de servicii sunt semnate de președinte”, iar „procesele-verbale de recepţie a bunurilor şi serviciilor sunt semnate de către preşedinte şi de către directorul executiv (angajat cu un program de 2 ore/zi – n.a.)”. În acest context, auditorii consideră că fireasca ar fi fost constituirea unei comisii de recepţie a bunurilor şi serviciilor din cadrul Consiliului Judeţean „în coondiţiile în care cotizaţia judeţului sau sumele încasate prin contracte de cooperări de la judeţ sunt considerabile în raport cu cotizaţiile sau veniturile proprii ale Asociaţiei”

Am promovat Braşovul… braşovenilor de 47.000 de euro

„Voi credeţi că este uşor lucru să cheltui zeci de mii de euro cu efect zero? Îţi trebuie talent!”

„Voi credeţi că este uşor lucru să cheltui zeci de mii de euro cu efect zero? Îţi trebuie talent!”

Poate vă mai amintiţi cazurile de acum 15-20 de ani în care presa locală făcea reclamă să bea apă de la Compania Apa sau să cumpere tractoare de la Tractorul URB SA. Cam așa ceva a fost şi cu promovarea Jocurilor Olimpice de Iarnă pentru Tineret 2020.

Aceasta a fost măreața strategie a autointitulatului „ambasador” al turismului brașovean, Cristian Macedonschi: a tocat 210.576 de lei (peste 2,1 de miliarde de lei vechi) pentru difuzări de spoturi audio, video și știri la trusturile locale de presă, precum și pentru publicitate stradală.

Și acum citiți și explicația APDT de ce a făcut publicitate în Brașov: „(pentru) informarea și conștientizarea locuitorilor județeului Brașov asupra imporntanței evenimentului și beneficiilor pe plan economic, sociale, culutral, turistiv, investițional, precum și al prestigiului Brașovului pe plan național și internațional, care decurg din găzduirea Jocurior Olimpice ale Tineretului 2020”. Apoi, tot APDT ne spune un alt obiectiv: „promovarea valorilor județului Brașov (în județul Brașov ??? – subl .n.) ce pot sprijini atingerea obiectivului proiectului, promovarea în rândul cetățenilor și informarea acestora cu priire la calorile culutrale și istorice și potențialul econoic, investițional și turistic al județului și / sau zonelor reprezentantive ale acestuia”, bla-bla, bla-bla. Așa au avut ocazia brșaovenii să afle că la Brașov există Biserica Sf. Nicolae din Șchei, Muzeul Primei Școli Românești, Biserica Sf. Bartolomeu, cetățile Făgăraș, Rupea și Râșnov și biserici fortificate la Prejmer, Viscri, Hărman și Criț (pentru restul nu s-au ajuns banii…).

Macedonschi. Cristian Macedonschi. Probabil cel mai bun turnător în pahare din Brașov

Macedonschi. Cristian Macedonschi. Probabil cel mai bun turnător în pahare din Brașov

Iată exemplu de incompetență crasă: „A fost realizată o broșură dedicată Bisericii Evanghelice Sf. Bartolomeu, cel mai vechi monument din municipiul Brașov, cu o existență de peste 700 de ani. Obiectivul nu se află în centrul atenției turiștilor, iar informațiile referitoare la acesta nu sunt disponibile în cadrul unei lucrări dedicate. Pentru o mai bună promovare a edificiului, APDT a achizționat un ghid turistic în limbile română și germană într-un număr de 454 de exemplare ale lucrării (300 în limba română și 154 în limba germană)” – extras din Raportul de activitate al APDT pe 2014. Adică sasul Macedonschi, fanul „României lucrului bine făcut”, ne amețește că a promovat un obiectiv turistic cu 454 de plante…

Trebuie să recunoaștem că am avut noroc cu Macedonschi, să ne culturalizeze bine și îndesat, același Macedonschi care, după ce a aflat de reținerea primarului George Scripcaru pentru 24 de ore și-a pus pe Facebook (singura activitate unde excelează) un mesaj că vrea să fac din Brașov un smart city (oraș inteligent), până atunci Brașovul o fi fost dumb city…

Târgurile turistice, prilej de selfie-uri pentru Mace

Tot în anul de grație 2014, APDT și Macedonschi au fost la târgurile de turism de la Nurnberg, Varșovia și Londra (distracție de circa 26.000 de lei). Ca efect, a scăzut numărul de turişti germani, după cum relevă Direcţia de Statistică Braşov.

Mai mult, am aflat că s-au tocat 75.500 de lei și pe o stratefie de dezvoltare turistică, executată de SC Clas Advisors SRL, o firmă din București care are o cifră de afaceri de 144.494 lei în 2014 și 83.600 de lei în 2013 și are un singur angajat. După cum se vede, aproape toată cifra de afaceri din 2013 este dată de APDT Brașov (prin factura TH 13002/31.12.2013).

Cert este că, teroretic, avem și o strategie de dezvoltare turistică, unde ar trebui să se precizeze care sunt punctele tari și punctele slabe ale turismului brașovean, chestiuni atât de secrete încât nu au putut fi date publicității și puse în practică.

Nici măcar pe nenoricirea aia de site brasovtourism.eu nu a fost publicată, deși acest vehicul de informare online ar fi trebuit să fie un vârf de lance în a promova Brașovul, nu pliantele aducătoare de profit pentru unii.

Centre de informare turistică lăsate în paragină

Tot din epocalele ctitorii ale lui Macedonschi și APDT sunt centrele de informare turistică de la Săcele (zona Dârste – Bunloc), Șinca Nouă și Sâmbăta de Sus.

Conform raportului de audit, în 2014 nici măcar nu erau inventariate investițiile aflate în diferite faze de la acete centre, invesitții în caloare de 414.692,77 lei. Mai mult, în contabilitatea Asociației era înregistrat, la momentul controlului, un debit de 268.723 lei, care reprezintă construcții achitate și neefectuate (prejudiciu nerecuperat). (Probabil tot din ciclul României lucrului bine făcut), motiv pentru care încheiem cu  o postare tot de pe pagina de Facebook a consilierulului local FDGR, preşedinte de APDT şi „ambasador” al turismului braşovean.

mos craciun dna

  1. Un adevarat Catavencu al politicii brasovene, tupeul maxim , expert in sifonarea banilor publici se prezinta drept mare reformator.
    A muncit vreodata ceva acest om? sau a trait din bani publici si acum doar vrea sa aiba un buget mai mare la dispozitie?

    Reply
  2. Cum sa munceasca burtosila?
    A mancat bine din mana fostului presedinte CJ, Aristotel Cancescu..si nu numai…

    Reply
  3. Una din marionetele lui Cancescu, ce bine a mai dus-o Mache..sper sa se autosesizeze organele competente si sa-i verifice afacerile si sa-l ia un pic la puricat!

    Reply
  4. Hai ca sunteti invidiosi, nu are voie omul sa aiba burta, ca gata, sifoneaza banul public! :))))))))))
    Mace, doar daca te alearga DNA-ul mai slabesti, sau la sala, la Codlea! :)))))))) ajung astia si la tine, in curand, ca deh, degeaba ai tot facut cinste la berar, nu se pune! 🙂 era berea…mai mult apa 🙂

    Reply
  5. Asta e ala cu concursul pentru un imn al Brasovului cumva? Basca cu FDGR si candidatura la primaria orasului in 2012?

    Reply
  6. Nu am trait niciodata din bani publici… Nu am facut afaceri cu statu am fost tot timpul angajator atat in Germania cat si in Romania. Nu am bani nejustificati in becil. La Asociatia de Promovare si Dezvoltare a Turismului din Judetul Brasov am lucrat neremunerat ba chiar din contra mi-am platit cotizatia de membru tot timpul la timp. Nu mai MINTITI oamenii dragi PDListii, sunteti jenanti.

    Reply
    • Cotizatia de membru? O gluma extrem de buna. Cam cate persoane fac parte din acest club exclusivist pe banii statului? Si in cazul in care chiar mai exista cate dintre ele capuseaza statul ca domnia voastra?

      Reply
    • Hai taci ca se stie cat ai furat de la APDT cu Gliga ala al tau si tot faci pe sfantul ?
      Mai ai tupeul sa candidezi, buhaiule ??

      Reply
  7. Cat de prosti ne crezi? Banii Consiliului Judetean dati catre APDT nu sunt bani publici?

    Reply
  8. Buna asta cu Burtosila, Mace asta nu are nici o legatura cu nemti e doar un balcanic pur si simplu si angajati CJ stiu asta cel mai bine

    Reply
  9. Vaaai, cum strigai tu imaculatule ca sa vina DNA-ul la corupti! Stai ca ai si probleme de incompatibilitate cand inchiriai Piata Sfatului de la primarie si dadeai la sute de euro taraba pe week end. Stai ca vine. O sa cam slabesti. O sa te tragi la fata ca tapu 🙂

    Reply
  10. No Mace, cum e asta ? Tu sa ceri spatiu pentru Oktoberfest, apoi tu inchiriezi spatiile si apoi sa lasi distrus terenul copiilor sa-si rupa gleznele pe pista de atletism? Si dupa asta ti-ai schimbat X5 cu unu nou.

    Reply
  11. Eti un mincinos, domnule Cristian. Firma dumneavostra a facut contracte cu consiliul judetean, ca nu sunt la vedere..asta e altceva, insa Cancescu v a dat lucrari, nu mai mintiti si terminati cu atitudinea asta de fata mare, ca nu va prinde.Stie tot consiliul judetean cat ati facut anticamera la presedintele Cj si ce afaceri ati facut…ceva popice? 🙂

    Reply
  12. si impreuna cu grasa de la berar dadeau berea la berar la preturi de japca,anemonen cu cacat,la adapostul ca sunt sasii sa ii i-a dna putin la intrebari,niste evazionisti

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

De top în Brașov