Lucian Răduț, cel mai rapid pilot al primei zile la Trofeul Teliu

Lucian Răduț, cel mai rapid pilot al primei zile la Trofeul Teliu

lucian radutTrofeul Teliu, cea de-a cincea etapă a Campionatului Național de Viteză în Coastă Dunlop 2015, a debutat sâmbătă sub un soare arzător și în condiții de asfalt complet uscat.

La volanul unui Mitsubishi Lancer EVO VIII, Lucian Răduț a obținut timpul de referinta al zilei pe ultima urcare din cele șase programate în prima zi și va lua ultimul startul în manșele de concurs programate pentru duminică. „Chiar mi-am dorit să câștig antrenamentele, așa că am forțat și am pilotat fără rezerve”, a explicat Răduț rezultatul foarte bun.

Pilotând tot un Mitsubishi Lancer EVO VIII, Ovidiu Zaberca a reușit al doilea timp, fiind mai lent cu 1,3 secunde decât Răduț. Andrei Dumitrescu, pilotul singurului monopost aflat la  startul acestei etape, a avut cel mai bun timp al primei urcări din antrenamentele cronometrate însă a ales să mai facă doar o singură urcare, încheind ziua cu cel de-al treilea timp.

Prima zi a întrecerii a constat din parcurgerea a trei manșe de recunoașteri, urmate de încă trei manșe de antrenamente cronometrate. Cornel Gardean (Subaru Impreza WRX), a fost cel mai rapid în recunoașteri însă antrenamentele le-a încheiat cu al patrulea timp. Gardean, la fel ca și Paul Andronic (Mitsubishi Lancer EVO IX), a decis să participe doar la prima manșă de antrenamente. De altfel, Andronic – care este liderul la zi a campionatului – a făcut și în recunoașteri tot o singură urcare.

Pe parcursul întregii zile am avut parte de un frumos duel între cei mai rapizi piloți ai mașinilor din categoria 2 Roți Motrice. Rivalitatea i-a împins pe Andrei Șerban (Skoda Fabia) și Alex Mirea (Honda Civic) să obțină rezultate excelente. Într-un final, Șerban l-a învins pe Mirea, cei doi talentați piloți clasându-se pe 5, respectiv 7 în clasamentul zilei. Deși unele probleme tehnice i-au dat emoții în cea de-a două manșă de antrenamente, Raul Szene a revenit pe urcarea finală cu cel mai bun timp al grupei N, devansându-i pe Alexandru Mitroi și pe Ion Nicolae. Toți trei pilotează cea mai populară mașină a campionatului, Mitsubishi Lancer EVO. Liviu Savu a fost cel mai rapid pilot al grupei A, impunându-se în prima zi în fața lui Bogdan Ungureanu și a lui Mihai Cimpeanu. Așa cum ne-a obișnuit, Cătălin Cedric Ghigea (Alfa Romeo Alfetta GTV) a fost cel mai rapid pilot al unei mașini istorice, terminând cu aproape 7 secunde în fața primului rival din această categorie, Dorin Alexandrescu (VW Golf GTI).

Ziua a consemnat patru abandonuri, Radu Ortelecan (Mitsubishi Lancer EVO VI) și Adrian Bortica (BMW 1602) fiind autorii unor spectaculoase ieșiri în decor. Cel mai important este că niciun pilot nu a suferit traumatisme. Ziua finală a Trofeului Teliu programează încă patru urcări, două manșe de recunoașteri și două manșe de concurs.

Andrei Șerban – Skoda Fabia – Foto: Bogdan Barabas

Autorally

Leave a Reply

Your email address will not be published.