Au început discuțiile pe tema construirii podului peste calea ferată la Micșunica

Au început discuțiile pe tema construirii podului peste calea ferată la Micșunica

pod micsunicaLa Primăria Braşov a avut loc, ieri, o şedinţă de consultare cu locuitorii din cartierul Astra, din zonele Micşunica şi Crinului, ca urmare a petiţiei formulate de asociaţiile de proprietari de acolo prin care se opun construirii podului hobanat şi cer o trecere sigură peste calea ferată.

La această întâlnire au participat aproximativ 30 de persoane, reprezentanţi ai cetăţenilor care vor accesul în legalitate şi siguranţă dincolo de calea ferată către cele două cimitire, preoţii bisericilor din zonă, dar şi locuitori nemulţumiţi că viitorul pasaj suprateran proiectat de Primărie va trece foarte aproape de geamurile lor.

„Concluzia generală a fost aceea că oamenii nu doresc să se realizeze podul peste calea ferată, cu atât mai mult cu cât această investiţie nu rezolvă problema accesului în zona celor două cimitire. Opiniile participanţilor au fost consemnate într-un proces verbal al şedintei, care în mod normal trebuie să existe la Primărie şi să poată fi consultat de oricine. Personal, am propus câteva soluţii pe care Primăria să le analizeze şi să găsească o soluţie de compromis, astfel încît să se ţină cont de doleanţele, de altfel îndreptăţite, ale locuitorilor zonei”, spune consilirul local PSD Răzvan Popa.

O primă variantă, avansată de Răzvan Popa, ar fi ca accesul dincolo de calea ferată să se facă prin subtraversarea existentă, aşa numita ocolitoare de shopping, iar legătura cu zona cimitirelor să fie realizată printr-un drum paralel cu calea ferată. „În felul acesta se poate dezvolta şi zona, se face legătura cu centura ocolitoare a oraşului şi se poate înfiinţa şi o linie de autobuz”, a precizat Popa.

O a doua variantă este refacerea traseului podului hobanat în aşa fel încât acesta să fie amplasat la o distanţă cât mai mare de blocurile din zonă. „Cred că din punct de vedere al priorităţilor ar fi mult mai important ca un proiect de asemenea anvergură să fie realizat în zona Gării, peste calea ferată, cu acces spre zona Tractorul, care este în plină dezvoltare. Nu un pod de 25 de milioane de euro care duce în câmp¨, a menționat sursa citată.

Popa acuză Primăria că „a ales să organizeze tacit consultarea publică“ pe cele două teme importante pentru braşoveni, pasajul subteran din zona Micşunica şi podul hobanat de pe strada Crinului, într-un mod netransparent, fără a invita şi reprezentanţii mass-media.

  1. Nu numai ca, nu s-a dorit invitarea presei la aceasta mascarada, de așa-zisa dezbatere publica, dar nici cetățenii nu au știut de realizarea acestei întâlniri, decât cu câteva ore înainte, fără posibilitatea de a fi mobilizați multi din cetatenii din zona care au semnat petiția, pentru ca ar fi fost cu siguranta de 3-4 ori mai mulți. În concluzie, s-a dorit realizarea unei dezbateri publice de forma, sa fie bifată ca s-a făcut, asa cum este legal,iar problema este ca nu s-a dorit luarea în calcul a nici unei variante din partea cetățenilor ci s-a mers pe același proiect prezentat în presa, probabil ca interesele imobiliare mafioate (este vorba de accesul la terenurile de după calea ferata, creșterea valorii lor și eventuala vanzare) ale unui grup restrâns de oameni sunt mai presus decât interesele locuitorilor (plătitori de taxe si impozite)din zona.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Anunţuri mică publicitate