„Podul hobanat“ de la Micșunica nemulțumește o parte dintre locuitorii din zonă

„Podul hobanat“ de la Micșunica nemulțumește o parte dintre locuitorii din zonă

pod micsunicaÎntr-o petiție adresată Primăriei Brașov de aproximativ 300 de persoane, de pe străzile Mercur, Minerva și Crinului, solicită municipalității să renunțe la construirea unui pod hobanat la Micșunica, pentru accesul la cele două cimitire din zonă, a anunțat astăzi consilierul local PSD Răzvan Popa.

Oamenii se plâng că podul hobanat i-ar „afecta foarte mult”, și au explicat și de ce: „este total nepotrivit să se ridice un asemenea pasaj suprateran care să treacă la numai 5-6 metri de apartamentele blocurilor adiacente străzii Crinului (credem că nimănui nu-i convine să-i treacă un bulevard pe la geam, indiferent că se află la etajele 2, 3 etc.), iar lărgirea străzii Crinului la patru benzi va reduce la maximum spațiul verde”, „nu are nicio legătură zona unde va fi amplasat acest pasaj suprateran cu zona Micșunica, așa cum a fost cerut de către locuitori“ și „nu vedem utilitatea unui drum cu patru benzi în acea zonă, deoarece traficul nu o impune, iar, în plus, va mai exista de anul acesta, 2015, șoseaua de shopping (pe vechiul tronson al căii ferate de la Roman), care va traversa câmpul viran până la tronsonul I de ocolitoare și care va prelua o parte din trafic”.

În acest context, deși semnatarii spun că nu se justifică pasajul în zona cu pricina, ar fi de acord cu realizarea unui pasaj subteran pietonal și rutier dar cu câte o bandă pe sens, exact în același loc unde vrea Primăria să facă podul hobanat, în prelungirea străzii Crinului. Evident, nici această soluție nu va rezolva solicitarea locuitorilor care îl vor la Micșunica, după cum se precizează chiar în petiția unde apare și ștampila Asociației de proprietari Mercur 17.

În acest context, consilierul local Răzvan Popa, care a precizat că nu se poate face o trecere la nivel cu calea ferată, pentru că nu este de acord Compania CFR, crede că șefii Primăriei trebuie să convoace cât mai repede o dezbatere publică pe această temă, iar în caz contrar o vor face consilierii locali PSD.

Reprezentanții municipalității s-au întâlnit cu locuitorii din zonă și cu ai bisericilor și au discutat despre acest pasaj. „Consturirea unui pasaj subteran, care să deservească doar cele două cimitire nu se justifică, mai ales să creezi un acces la cele două obiective care nu sunt ale muncipalității. De aceea le-am prezentat cum se va face accesul la cimitire, inclusiv cel rutier. Pasajul pe care municipalitatea îl va construi trebuie să fie în interesul întregii comunități. Se va asigura în primul pentru legătura între Astra și ocolitoare, apoi, se viabilizează întreaga zonă, se asigură și accesul spre cele două cimitre din zonă, iar construirea podului se va face cu repectarea tutoro normelor legale din domeniul construcțiilor, inclusiv cu amplasarea de panouri fonice. Nu se face o investiție împotriva cetățenilor din zonă, ci în interesul tuturor. Mai mult, zona Crinului rămâne așa cum este, nu va fi afectată zona verde. Rămâne prima bandă cum este acum și se va lărgi zona în partea spre câmp, nu spre blocuri”, a delcarat pentru newsbv.ro purtătorul de cuvânt al Primăriei Brașov, Sorin Toarcea.

  1. Domnule Toarcea, n-ati inteles, se dorește doar ca pasajul sa fie SUBTERAN, exact pe același traseu si in aceleasi conditii ca si pasajul hobanat, deci in niciun caz, special doar pentru cele 2 cimitire cum precizați in declarație.

    Reply
  2. Mike, domnul Toarcea doar „toarce” cuvintele dictate de altii. Nu el trebuie sa analizeze, sa inteleaga sau sa ia decizii. Un purtator de cuvant exprima exclusiv opiniile celui care il plateste, si atat.

    Reply
  3. …nu stiu daca este in interesul comunității un astfel de pasaj suspendat in acea zona, care este estimat la 20 milioane de euro, spre deosebire de unul subteran care este cel mult jumătate din aceasta valoare.

    Reply
  4. Din cate stiu cela doua cimitire sunt private.Cand le-au facut nu s-au gandit cum ajung oamenii acolo.Proprietarii isi iau banii pe loturi si comunitatea sa l-e faca sosea?Nu e corect!Sa-si faca trecere ca au luat destui bani.Daca firmele abonate la contracte cu municipiul nu mai au de lucru nu inseamna ca trebuie facut orice si oricum sa aiba comenzi.Cu 20 mil euro se pot face alte lucrari,eventul trecuti la aerodrom.

    Reply
  5. Este o investitie inutila. Pentru ce sa „se viabilizează întreaga zonă” in conditiile in care o zona rezidentiala este mai viabila daca este linistita si retrasa intr-o zona verde.

    Reply
  6. Si ce tot atatea dezbateri!! cand au votat cu afise in geamuri-portocalii…in ultimii 12 ani.ce au dezbatut ?? nimic .este plina strada crinului de nesimtiti care acum vor sa comenteze..intrebati alesul vostru…de ce face pod cu 4 benzi? sau nu aveti curaj..ca va baga strada, si alte 5-6 adiacente, in reabilitare si 4 ani aveti noroiul cat casa…nu mai intra un cincinal o masina personala pe strazile alea un cincinal…scoatem listele cu rezultatul votului??cine l-a facut pe anonimul dr serendan consilier local..strazile din Florilor..se uita astea..dar sar tot felul de martalogi sa comenteze ca prin asta le scade valoarea apartamentului…in florilor-cartier muncitoresc-au fost tot timpul apartamente mici, urat compartimentate, si ieftine …
    Si personal..ma doare in flec de podul asta…nu unul ..3-4 trebuia sa sa construiasca in zona …ce zona verde..aveti tampa la 1000 de metri…va ajunge..si cine nu e de acord sa se mute din oras…nu il tine nimeni cu forta la bloc…

    nu va obositi sa comentati ce am scris….stiu ca am dreptate..indiferent cat de frustati sunteti voi..astia care subit suferiti de amnezie electorala..

    Reply
  7. Ma, profule, crezi ca se vor muta acasa in moldova sau holtenia natala???
    Astia-s deja horaseni, ma…, d-aia cilivizati, bre… 🙂

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Anunţuri mică publicitate