Grapă: ACL va susține eliminarea taxei de primă înmatriculare sau primă vânzare

Grapă: ACL va susține eliminarea taxei de primă înmatriculare sau primă vânzare

Sebastian GrapaTaxa percepută pentru înmatricularea unui autovehicul, fie că s-a numit taxă de înmatriculare, timbru de mediu, sau taxă de vânzare, a stârnit permanent nemulțumirea contribuabililor.

„Taxa poate fi privită ca fiind injustă din mai multe considerente: nu este aplicată tuturor autovehiculelor, formele diferite sub care a fost reglementată a dus la încasarea unor cuantumuri diferite pentru același tip de vehicul, iar în forma actuală, este mai mică pentru o motorizare non-euro decât pentru una Euro4. Este evident că forma actuală obligă românii să achiziționeze autovehicule de fabricație internă, nelăsându-le liberă alegerea. Deși s-a apreciat în repetate rânduri faptul că taxa este nelegală fiind instituită cu încălcarea articolului 110 din Tratatul de Funcţionare a Uniunii Europene (TFUE), restituirea acesteia s-a făcut cu mare dificultate“, spune senatorul Sebastian Grapă.

Parlamentarul brașovean spune că, potrivit OUG nr. 9/2013, prin care s-a instituit o nouă taxă auto – timbrul de mediu, taxa pe poluare deja achitată poate fi restituită exclusiv în cazul în care cuantumul ei este mai mare decât cel al timbrului de mediu, restituirea fiind prevăzută limitativ şi fiind redusă doar la această eventuală diferenţă.

„În aceste condiții, consider că timbrul de mediu trebuie eliminat definitiv, pentru a evita aceste situații injuste. O astfel de măsură ar facilita achiziționarea de autoturisme de către tineri, alături de măsura propusă de Guvern, prin programul Prima mașină. Totodată, proiectul legislativ trebuie să includă și o procedură standard de restituire a taxei, fără ca plătitorul să fie nevoit să se adreseze instanței. Industria auto din România trebuie să supraviețuiască prin calitate, nu prin obligarea românilor să cumpere respectivele autoturisme“, a mai precizat Grapă.

Curtea de Justiție a Uniunii Europene a constatat că, din cuprinsul articolului 12 din OUG nr. 9/2013 rezultă că, taxa pe poluare percepută cu încălcarea dreptului Uniunii nu este restituită contribuabilului decât în măsura în care aceasta este mai mare decât cuantumul exigibil al timbrului de mediu actual. Acest sistem de rambursare limitează obligaţia de restituire a taxei pe poluare percepute ilegal, aflându-ne astfel într-o situație de discriminare constatată de CJUE în cazul taxei auto instituite prin OUG nr. 50/2008.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Anunţuri mică publicitate