S-a finalizat studiul de trafic pentru aeroport

S-a finalizat studiul de trafic pentru aeroport

Mihai PascuVicepreședintele Consiliului Județean Brașov, Mihai Pascu, a anunțat astăzi că s-a finalizat Studiul privind traficul pe aeroportul internațional care se construiește la Ghimbav.

Conform datelor prezentate, în primii 24 de ani de funcționare este estimat un trafic pornind de la 540.000 și până la 890.000 de pasageri pe an (aici fiind inclus și echivalentul în pasageri al transportului de marfă – cargo). Cifra este pozitivă, în contextul în care Sibiul nu are mai mult de 300.000 de călători pe an.

Creșterea numărului de pasageri este mult mai lentă față de studiul din 2007, realizat înainte de izbucnirea crizei economice.

Au fost luate în considerarea toate elementele de risc ale investiției – plecând de la continuarea recesiunii economice, de posibilitatea creșterii fiscalității, dar și influența existenței aeroporturilor din vecinătate. Numar pasageri aeroportVezi în fotografia din dreapta care sunt valorile estimate de KPMG pe următorii 24 de ani.

Ce cifre se preconizau, în 2007

Conform studiului iniţial făcut pentru aeroportul de la Braşov de Mott McDonald, în primul an de funcţionare aeroportul de la Braşov, ar fi avut un trafic de 300.000 de pasageri, iar ţinta de un milion de călători ar fi fost atinsă după opt ani. „Au fost foarte multe voci care spuneau că studiul pe care îl aveam era foarte vechi, din 2007, și nu mai era de actualitate, în contextul crizei economice din ultimii ani. În ciuda crizei, ținând cont și de contracția autostrăzii Comarnic  – Brașov, acest aeroport va deveni o afacere pentru Brașov”, a precizat Pascu.

Studiul a fost realizat de o firma americană specializată, KPMG, care a intrat pe piaţa românească în anul 1994. În prezent, compania își desfășoară activitatea prin intermediul unei rețele de cinci birouri situate în București, Cluj-Napoca, Timișoara, Iași și Constanța. KPMG în România are în prezent peste 600 de angajați, atât cetățeni români, cât și străini (expatriați).

  1. Dacă traficul va fi mai mare decât cel din Sibiu, de ce nu va fi și terminalul mai mare? Nu faceți ceva de mântuială, inepților!

    Reply
  2. Un Boeing 737 are 189 de locuri in configuratia cu o singura clasa (aka low cost)
    La nivelul minim estimat asta inseamna 8 avioane full.
    Adica 4 curse dus-intors pline, sau vreo 6 aproape pline.
    Nu e imposibil, dar nici putin nu e.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.