Conservarea lucrărilor abandonate la primul tronson al ocolitoarei costă 10.000 de lei lunar. Cine plăteşte?

Conservarea lucrărilor abandonate la primul tronson al ocolitoarei costă 10.000 de lei lunar. Cine plăteşte?

ocolitoare 6Din 10 iulie 2013, primul tronson al ocolitoarei Braşovului a intrat în conservare, după ce firma care executa lucrările, Alpine Bau Gmbh a intrat în insolvenţă. Lucrările nu au fost definitivate decât în proporţie de 56%, iar, de atunci, Compania de Drumuri nu a reuşit încă să organizeze o nouă licitaţie. Şeful Direcţiei Judeţene de Drumuri şi Poduri Braşov, Viorel Costea, a precizat că pentru conservarea lucrărilor efectuate se cheltuiesc 10.000 de lei lunar, bani care se duc de fapt pe paza lucrărilor pentru a evita dispariţia unor componente sau distrugerea lor. „Sperăm ca până în primăvară să se desemneze noul constructor, fiindcă în contract nu era prevăzut să preia lucrarea următorul clasat la licitaţie şi cred că o firmă bună va reuşi să definitiveze proiectul în maximum patru luni”, a explicat Costea. Acesta a ţinut să sublinieze faptul că de fapt, Compania Naţională de Drumuri şi Autostrăzi Naţionale (CNADNR) nu pierde nici un leu, fiindcă Alpine a avut garanţie şi va plăti penalităţi.

Nici măcar gropile de pe drumul CET-ului nu se vor asfalta

Totodată, acesta a precizat că, deocamdată, nu se va interveni cu lucrări de reparaţii pe „ocolitoarea provizorie”, care traversează Drumul CET-ului şi Fundătura Hărmanului, până când tronsonul I, dintre DN 1, intrarea în Braşov dinspre Predeal, şi DN 11, ieşirea din Braşov spre Hărman, va fi finalizat. „Ne vom ocupa şi de această porţiune în momentul în care vom relua lucrările pe tronsonul I. Ştiu că acum se mai circulă şi anormal pe acolo, se depun gunoaie, am avut corespondenţe cu toate primăriile pe tema asta”, a precizat directorul filialei locale a Companiei de Drumuri.

Până la data de 3 decembrie 2013, suma datorată de către Alpine Bau GmbH CNADRN se ridică la valoarea de 33.816,30 lei, reprezentând dobânda pentru nerecuperarea avansului acordat. „La această sumă se va adăuga valoarea lucrărilor de remediere ce vor fi determinate de expertiza tehnică ce se va realiza la reluarea lucrărilor de către noul antreprenor și vor fi recuperate din garanția de bună execuție a antreprenorului Alpine, în conformitate cu prevederile contractuale”, a precizat conducerea companiei într-un comunicat.

CNADNR îşi scoate „pârleala” cu Alpine

Pe tronsonul I s-au realizat segmentele de drum dintre poduri, pe care a fost turnat şi covor asfaltic. Cel mai mult de lucru a rămas la pasajul suprateran peste DN 11 şi linia de cale ferată Braşov – Sf. Gheorghe, unde nu au fost ridicaţi decât o parte dintre piloni. Pentru lucrările derulate de Alpine au fost achitate sume de 46.088.979,13 lei fără TVA. Pentru finalizarea tronsonului de 7,2 km mai sunt necesare încă 83,59 de milioane de lei, fără TVA, o parte din bani urmând să intre tot în contul Alpine pentru lucrările executate şi încă neachitate.

Tronsonul porneşte din segmentul care leagă zona Dârste de intersecţia cu strada Zizinului, merge prin spatele fostei rampe de gunoi din Uzina 2, se intersectează cu DJ 103 A Braşov – Zizin, ocoleşte CET-ul, traversează zona Timiş-Triaj cu un pasaj superior şi apoi Tronsonul II din ocolitoarea municipiului Braşov, cu un pasaj peste calea ferată spre Sfântu Gheorghe şi DN 11. Practic noua şosea va scoate traficul greu de pe drumul CET-ului şi Fundătura Hărmanului, dar acest lucru presupune încă o serie lucrări complexe pentru construcţia a trei poduri, două peste Timişul Sec şi unul peste pârâul Dârbav, a două pasaje, a unui nod rutier şi a unei intersecţii de tip giraţie, de care ar urma să se ocupe o altă societate.

 

Loading...

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Anunţuri mică publicitate

Share via