blog-logo

Toamna aceasta, braşovenii care locuiesc în zona tranzitată de „drumul ruşinii” vor avea asfalt la poartă

Toamna aceasta, braşovenii care locuiesc în zona tranzitată de „drumul ruşinii” vor avea asfalt la poartă

Drumul rusinii site 2Consiliul Judeţean Braşov a lansat licitaţia în vederea selectării constructorului care să se ocupe de reabilitarea DJ 104 Şercaia – Hoghiz, cunoscut drept „drumul ruşinii”, pe raza localităţilor care îl traversează. Numai pentru modernizarea celor câţiva kilometri din comunele Şercaia, Parău şi Comăna de Jos, costurile sunt estimate la suma de 9,6 milioane de lei. În Comăna, de exemplu, s-au realizat deja o parte din lucrări cu bani de la bugetul judeţului, dar acestea au fost sistate, ţinând cont că CJ Braşov a trebuit să achite unele facturi restante pentru deszăpezire, fiind obligat de instanţă.

O sumă infimă de la Guvern

Pentru reabilitarea DJ 104 Şercaia – Hoghiz, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice a aprobat alocarea unei finanţări de 6,482 milioane de lei. Banii au fost alocaţi prin Programul naţional de dezvoltare locală, Subprogramul „Modernizarea satului românesc”, derulat de minister. Preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Aristotel Căncescu, a precizat că fondurile vor ajunge doar pentru a reabilita tronsoanele de drum care traversează satele ţinând cont că drumul are o lungime de peste 24 de km.
Ofertele firmelor interesate sunt aşteptate până în data de 19 septembrie, urmând ca până la finele lunii să se desemneze şi constructorul. 1,17 milioane de lei, respectiv 14% din valoarea lucrărilor estimate, reprezintă cheltuieli diverse şi neprevăzute.

Alte articole:   Crearea unui sistem de management integrat al deșeurilor, unul dintre cele mai importante obiective ale ISO Mediu Brașov

O nouă tentativă de clasare în drum naţional

Şi între satele şi comunele de pe traseul DJ 104 sunt însă, bucăţi întregi unde nu mai există asfalt, s-au format şanţuri şi practic nu mai există variantă de ocolire a acestor gropi, ţinând cont că de câţiva ani nu s-a mai pus nici măcar o „plombă”, autorităţile judeţene sperând în sprijinul Guvernului pentru această investiţie de zeci de milioane de euro, dar în zadar. Atunci când plouă, şoseaua devine şi mai periculoasă ţinând cont că gropile se umplu cu apă. Pentru realizarea drumului amintit este nevoie de „reabilitarea fundaţiei, lucrări de apărare-consolidare, lucrări accesorii şi lucrări poduri”, iar autorităţile judeţene au început o nouă serie de „negocieri” cu Guvernul, pentru ca şoseaua să fie clasată în drum naţional.

Distribuie dacă îți place!

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Anunţuri mică publicitate