Cu stângul în dreptul spre Capitala Culturală Europeană

Cu stângul în dreptul spre Capitala Culturală Europeană

sebastian danReiau o temă și sper să nu creadă lumea că sunt fixist, dar dacă tot ne propunem să facem din Brașov Capitală Culturală Europeană cred că este bine să-i ținem pe cei responsabili în priză.

Făceam în urmă cu ceva timp  o paralele despre modul cum au fost organizat zilelor Brașovului și ale municipiului Sfântu Gheorghe.

Cred că pentru această temă pot avea și un motto:

Haideți să iubim Brașovul nu doar pe Facebook, nu doar când dăm share la fotografii care suprind instantanee superbe din orașul nostru, nu doar când vorbim în fața camerelor la televiziuni. Cu o frunză nu se face turism  la Brașov…

Revenind la tema principală, cred că edilii, iar aici fac apel în speță la viceprimarul Adrian Atomei (motivul AICI), să scuture puțin funcționărimea din Primărie când este vorba de organizarea de evenimente în Brașov. Dacă la Râșnov, de câțiva ani, aproape că nu există un weekend în care să nu existe un eveniment, fiindcă așa stabilesc cei coordonați de primarul Adrian Veștea, la Brașov totul se întâmplă haotic.

Dacă cineva vrea să facă ceva, vine la Brașov, face o cerere la Primărie, punem Arici Pogonici parteneri media și gata, uite ce face Primăria Brașov. „Evenenimente“…

Când spun că lucrurile sunt haotice, dau un exemplu: în perioada 24-25 august, avem la Brașov Turnirul Cetăților, probabil pe arena Liceului Sportiv și, tot atunci, Mix Music Evo 2013, la care vor cânta Andra, Connect – R, Proconsul, Deepcentral, Andreea Bălan, Laurenţiu Duţă, Keo & Skizzo Skillz, Crush & Alexandra Ungureanu, Marius Gavrila & DJ Jungle şi Alin Călinescu, prezentator fiind Cătălin Măruţă.

Punem pariu că în weekend-urile dinaintea și după aceste evenimente nu se întâmplă nimic (notabil) la Brașov? Nu ar fi fost firesc să fie programate în perioade diferite?? Că la Sibiu așa se face, că tot a fost Captială Culturală Europeană și ne luptăm să fim capitală regională…

Iar dacă onor funcționarii nu se descurcă cu un fișier în care să programeze evenimentele, atunci să ia o agendă sau un caiet (dineconomiile de la panseluțe), așa cum fac șefii de localuri și să înceapă să noteze: vineri: 23 august, botez – 80 de persoane, sâmbătă: 24 august, nuntă – 300 de persoane, duminică: 25 august, pomană – 50 de persoane… Dar asta presupune să nu vii la muncă  și să faci doar pontajul, ci trebuie să gândești. Nu mult, puțin. Și nu vă fie frică: NU DOARE!!!

  1. La Sibiu, majoritatea evenimentelor se planifica in octombrie-decembrie, pentru anul urmator, existand o agenda culturala finantata de CJ si alta finantata de CL. In plus, dupa capitala culturala, toate evenimentele finantate de adm locala sunt incadrate unei singure teme. Tot la Sibiu, ca sa iei o autorizatie pentru un eveniment public, indiferent de marimea lui, depui o singura hartie, la un singur birou (lucru care se intampla dinaintea capitalei culturale)…. spre deosebire la Bv, pentru un eveniment de mici proportii, am depus deja 3 hartii, in 3 locuri diferite si am avut parte de reactii care-s departe de ceea ce ar insemna "incurajarea" dezvoltarii de evenimente locale. Dar na, noi suntem mai destepti ca altii :))).

    Reply
  2. Ha! De suprapunerea asta nu stiam 🙂 Superb! Sa gandeasca? Le ceri prea mult. "Timpu' trece, leafa merge".

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.