Protecţia Consumatorilor îi atenţionează pe pensionari asupra contractelor pentru diverse servicii

Protecţia Consumatorilor îi atenţionează pe pensionari asupra contractelor pentru diverse servicii

Pensionari autobuz RAT BrasovComisarul şef al Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorilor Braşov, Sorin Susanu, i-a atenţionat marţi pe pensionari, în şedinţa Comitetului consultativ de dialog civic pentru problemele persoanelor vârstnice, să fie atenţi asupra contractelor pe carele semnează pentru diverse servicii cu agenţii economici.

„Ei trebuie să fie foarte atenţi la ceea ce semnează, să citească de mai multe ori contractul şi să nu se lase îmbiaţi de mirajul unei mese sau al unor efecte sonore sau vizuale la tot felul de prezentări pe care le fac agenţii economici. În ultima perioadă am înregistrat foarte multe plângeri la Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor Braşov. Acum facem cercetări şi vă vom prezenta datele la finalul cercetărilor. Totodată îi rog pe pensionari să nu mai accepte telefonic tot felul de prelungiri de contracte sau contracte noi şi să solicite agenţilor economici un contract scris pe care să-l analizeze cu atenţie şi apoi să-l semneze. În principiu persoanele vârstnice sunt invitate la o masă unde li se specifică de multe ori că este gratuită, după care acolo are loc un întreg spectacol de prezentare a produselor ca pe un miracol. Distraşi de la contractul real mulţi semnează şi necitindu-l nu înţeleg la ce se înhamă, iar sumele de bani pe care trebuie să le plătească sunt uneori foarte mari. Am văzut în plângerile făcute şi sume de 1.000 – 1.300 de euro, foarte mari pentru un vârstnic. De asemenea, este şi o clauză a contractului care prevede că produsele se livrează în termen de peste un an sau doi“, a explicat comisarul şef al Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorilor Braşov.

Sursa citată a mai adăugat că majoritatea consumatorilor din judeţul Braşov au înţeles faptul că instituţia pe care o conduce se poate ocupa şi de clauzele abuzive din contracte, respectiv cu băncile, telefonia mobilă sau alţi consumatori.

Tot în şedinţa Comitetului consultativ de dialog civic pentru persoanele vârstnice, reprezentanţii acestor categorii de persoane au cerut prefectului Mihai Mohaci să ceară Casei Naţionale de Pensii o revizuire a actualei legislaţii privind acordarea biletelor de tratament pentru pensionari, astfel încât aceştia să poată merge la tratament cu bilete în fiecare an şi nu o dată la doi ani aşa cum prevede legea acum.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Anunţuri mică publicitate