S-a semnat contractul pentru pista aeroportului de la Ghimbav!

S-a semnat contractul pentru pista aeroportului de la Ghimbav!

Președintele Consiliului Județen Brașov, Aristotel Căncescu, și omul de afaceri Marcel Butuza, patronul firmei Vectra Service, au semnat astăzi, la ora pânzului, contractul pentru proiectarea și execuția pistei Aeroprotului Internațional Brașov – Ghimbav.

CITEȘTE ȘI: Ina Schaeffler și Aerotech, interesate direct de Aeroportul din Brașov

„După lupte seculare care au durat 20 de ani, ca să folosesc expresia din teatrul lui Caragiale, astăzi am reușit să semnăm acest contract extrem de important pentru Brașov. Sunt 20 de ani de când au început primele demersuri pentru construirea unui aeroport la Brașov. În 1990-1991, dl, Tomescu a înființat prima asociație pentru construirea aerportului. Sper ca de acum să nu se mai îndoiască nimeni de bunele noastre intenții de a construi un aeroport la Brașov. În 2006-2007 au existat reale șanse de a obține finanțare externă pentru aeroportul nostru, dar a venit criza și totul s-a blocat. Sunt foarte multe persoane care nu se bucură că facem acest aeroport:  cei care administrează aeroporturile de la Sibiu și Târgu Mureș, cei care au făcut studiul pentru aeroportul de la Brașov – firma Dornier – care s-a ocupat și de aeroportul de la Sibiu și a trimis un raport la Erste Bank care ulterior nu a mai fost interesată să ne finanțeze…“, a declarat președintele Consiliului Județean, Aristotel Căncescu.

Acesta a mai precizat că investiția nu va aduce foarte mulți bani, în schimb se va dezvolta turismul, economia Brașovului și se vor crea foarte multe locuri de muncă.„Eu sper ca în doi ani aeroportul să fie gata. Pista, din discuțiile cu dl. Butuza, poate fi făcută într-un an“, spune Căncescu, care a recunoscut că fără o colaborare politică PNL-PSD nu s-ar fi reușit nici acum să se semneze acest contract, având în vedere opoziția politică a PDL.

Alte articole:   Împușcatul cocoșului, în weekend, la Apața
Constantin Niță: „Îi cer public primarului George Scripcaru să se implice“

Prezent la eveniment, liderul PSD, deputatul Constantin Niță, a declarat că „Este o zi istorică – un moment deosebit de important pentru județul Brașov. În Brașov, Covasna, Tușnad, Predeal, Râșnov, Zărnești, Bran sunt 30.000 de locuri de cazare. Cu deschiderea aeroportului, cu siguranță gradul de ocupare în aceste unități turistice va fi mult mai mare. Ar fi bine ca nimeni să nu vină din afară pentru construirea aeroportului, iar Primăria Brașov, una dintre cele mai bogate din țară, să participe la cosntruirea aeroportului. Îi cer public primarului George Scripcaru să se implice. Așa vom vedea buna intenție a d-lui primar și a PDL de a dezvolta turismul la Brașov. Consilierii locali ai USL vor propune și vor vot alocări bugetare pentru construirea aeroportului“, a precizat Niță, care a remarcat faptul că „deviza liberală «Prin noi înșine» a fost cea mai bună soluție pentru acest obiectiv“.

De ce a câștigat Vectra

La rândul lui, Marcel Butuza a țiunut să dea asigurări că lucrările vor fi efectuate la termen și la calitatea impusă de standardele internaționale.

„Vă garantez că suntem o firmă cu potențialul economic, tehnic și personal calificat să realizăm la termen această invesitție. Dăm de lucru la peste 1.200 de oameni. Avem toată logistica și organizarea în  Gimbav, fapt ce ne-a permis să venim cu prețul cel mai mic. Încă o dată, vreau să vă spun că vom executa lucrările la cele mai înalte standarde tehnice. S-au pierdut șase luni (din cauza contestațiilor – n.a.), iar astăzi puteam să vorbim despre lucrări la un stadiu foarte avansat“, a declarat Butuza.

Alte articole:   Fără apă caldă în mai multe cartiere!

Pista va avea o lungime de 2.850 de metri, o lățime de 45 de metri, iar pentru proiectarea și execuția acesteia Consiliul Județean Brașov va plăti 56.975.087 lei plus TVA. În 45 de zile începând de astăzi, Vectra va trebui să prezinte Consiliului Județean proiectul tehnic, restul de 10,5 luni fiind perioada în care lucrările trebuie finalizate. Banii vor fi achitați de Consiliul Județean într-un termen de 48 de luni, perioada fiind mai mare ca o măsură de siguranță luată de autorități.

Capacitatea maximă a aeroportului internațional de la Brașov este de 1.000.000 de pasageri/an, comparativ cu Cluj – 950.000 -1.050.000 pasageri/an sau Timișioara – 800.000 de pasageri/an.

Loading...
  1. FELICITARI pentru inceperea lucrarilor la aeroport !

    Reply
    • Rabdare, Emilia, rabdare …. noi am mai vazut filmul asta de cateva ori … stai sa vezi ce urmeaza sa se intample 🙂 … cineva care are ceva „politic” cu oamenii implicati in treaba asta va interveni si nu-i va lasa, saracii, sa lucreze in interesul brasovenilor … asa ca la alegerile locale din 2016 ghici care va fi obiectivul major al Brasovului ? ai ghicit, acelasi care este de vreo 12 ani 🙂 – aeroportul !

      Reply
  2. […] „Pe partea de transport de călători, deja mai multe firme de transport sunt interesate de investiția de la Brașov, iar dacă vom ajunge la capacitatea de un milion de călători pe an, atunci afacerea este superprofitabilă“, a declarat duminică Aristotel Căncescu, președintele Consiliului Județean Brașov, cu ocazia semnării contractului pentru proiectarea și construirea pistei aeroportului de la Ghimbav. […]

    Reply
  3. Aspectele tehnice privind constructia aeroporturului sunt de fapt aspecte in totalitate penale ale presedintelui Cancescu si a sleahtei din jurul lui, care sunt de fapt anchetati de D.N.A. si D.I.I.C.O.T. Brasov.
    Cancescu nu a facut nici un demers legal pentru constructia aeroportului pe cele 200 ha. date de Guvern ; a preferat constructia acestuia pe alt traseu (oblic), fara nici o motivatie legala, in sensul ca nu a solicitat C.U. pentru constructia aeroportului pe cele 200 ha, si ulterior alt P.U.Z.
    Toate hotararile privind exproprierile pentru cauza de utilitate publica : aberatia de expropriere a statului roman propusa de coordonatoare compartimentului patrimoniu – Mitarca Maria, care e la fel de proasta ca Presedintele, expropriere lui Butuza Marcel, S.R.L.ului Vectra, care au cumparat ilegal, pe nimic, in anul 2010 terenuri afectate de domeniul public, pentru a fi gras despagubiti, expropriere Gotic S.A. o alta aberatie, intrucat terenul respectiv e tot in proprietatea statului roman, iar concesiunea la un pret de nimic trebuia reziliata de Primaria Ghimbav, pentru cauza de utilitate publica ; nu mai vorbim de shimburile de teren pentru “casa ciobanului”, casa in extravilan neautorizata legal, si pentru care in loc de 9 ha. (conform expertizei) a primit nejustificat 12 ha.; cea mai mare incurcatura au facut – o ungurii de la Ministerul Mediului, pentru a “spala” alte 4 milioane de euro pentru nu stiu ce canal!

    Reply
  4. […] http://newsbv.ro/2012/11/18/s-semnat-contractul-pista-aeroportului-ghimbav/ Share this:FacebookTwitterGoogle +1LinkedInStumbleUponDiggRedditEmailPrint This entry was posted in Stiri Locale Brasov by montecarlomonaco. Bookmark the permalink. Cancel Reply […]

    Reply
  5. […] nostri politicieni. Astazi, Aristotel Cancescu si Constantin Nita, au aparut triumfatori intr-o conferinta de presa pentru a anunta electoratul ca USL ii face in sfarsit aeroport. Peste zece milioane de euro din […]

    Reply
  6. va felicit santem fff multi brasoveni care asteptam de multi ani acest aeroport mult suces

    Reply
  7. […] „Pe partea de transport de călători, deja mai multe firme de transport sunt interesate de investiția de la Brașov, iar dacă vom ajunge la capacitatea de un milion de călători pe an, atunci afacerea este superprofitabilă“, a declarat duminică Aristotel Căncescu, președintele Consiliului Județean Brașov, cu ocazia semnării contractului pentru proiectarea și construirea pistei aeroportului de la Ghimbav. […]

    Reply
  8. era si cazul…asta inseamna ca de la 12 ore de calatorit ajungem la 9 ore…tot e ceva…

    Reply
  9. Asteptam de foarte mult timp realizarea aeroportului de la Ghimbav pentru noi si copiii nostii, dar nu mai avem incredere pana cand nu-l vom vedea functional.
    Felicitam, totusi, pe cei ce se zbat ca aeroportul sa devina realitate, ocazie see you care Brasovul va reanflori.

    Reply
  10. cred ca nu se va construi aeroportul cum se constuiesc autostrazile an romania.

    Reply
  11. […] asemenea, ei contestă și încheierea contractului dintre Consiliul Județean Brașov și Vectra Service, firma care a câștigat […]

    Reply
  12. […] Citeşte aici mai multe detalii despre realizarea lucrărilor la pista aeroportului Share this:FacebookTwitterPrintEmailDe același autorDiniță: „Voi face politică pentru brașoveni, nu pentru un grup sau altul!“Liderul PSD Brașov spune că se va ține de promisiunile electoraleAdrian Gabor va susține construirea autostrăzii și a aeroportuluiLicitația pentru pista aeroportului, contestată în instanțăIna Schaeffler și Aerotec, interesate direct de Aeroportul din Brașov setTimeout(function () { var link = document.createElement("link"); link.rel = "stylesheet"; link.href= "http://dtmvdvtzf8rz0.cloudfront.net/static/css-img/vertical-m.css"; link.type= "text/css"; document.getElementsByTagName("body")[0].appendChild(link); }, 1); Articole similare […]

    Reply
  13. Eram sigur de foarte multa vreme asa cum am mai scris…ca atita timp cit se ocupa dl.cancescu de acest aeroport se va face.La vremea ceia am fost criticat ca aduc laude acestui domn….Ei uite ca nu e asa…uite ca aeroportul se face…si datorita cui?De aceasta data raspundeti dumneavoastra,cei cu critica.
    Inca odata felicitari multe si urari de bine si sanatate,putere de munca si realizarea tuturor proectelor celor implicati.Un calduros La multi ani si cel mai maret ,
    HRISTOS A INVIAT.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Anunţuri mică publicitate

0 Shares
Share via
Copy link
Powered by Social Snap