Facem aeroport într-un an?

Facem aeroport într-un an?

Foto: aeroportbrasov.ro

Au trecut şi alegerile, iar apele politichiei de la poalele Tâmpei au început să se liniştească. Mai mult, rezultatele se pare că i-au determinat pe mulţi dintre liderii politici să înţeleagă că odată aleşi în funcţii de administraţie publică, trebuie să lase deoparte lupta de partid şi să înceapă să facă şi treabă.
De departe, una dintre cele mai „umflate“ promisiuni a fost cea a aeroportului pe care îl va face într-un an primarul George Scripcaru „la pachet“ cu Nicolae Ţucunel, candidat la şefia Consiliului Judeţean.
Promisiune electorală formulată în contextul în care Scripcaru se plângea că nu poate colabora cu şeful în funcţie al administraţiei judeţene, Aristotel Căncescu.
Iată că, după alegeri, am avut parte de un „armistiţiu“ imposibil de crezut a se înfăptui în urmă cu o lună. Deci, s-a făcut „pace“ înte cei doi şefi de administraţii. Întrebarea mea este dacă domnul Scripcaru îşi va onora promisiunea de a face aeroportul într-un an, pentru că acum nu se mai poate plânge de lipsa colaborării. Eu cred că nu şi m-aş bucura să mă înşel.
În schimb, pista, după ce se va lămuri şi treaba cu licitaţia privind alegerea constructorului, cred că se va construi, în acest termen, pentru că există banii.

  1. 🙂 eu unul nu cred…. si nu e vorba sa faca Scripcaru aeroportul, ca nu e proiectul lui. Acest proiect este asumat cap coada de seful consiliului judetean si de echipa lui.
    Probabil ca daca facea echipa cu Tucunel Scripcaru se implica mai mult, dar in conditiile de fata cred ca nu vrea sa dea cu subsemnatu’ (si aici) cand o plesni buba.
    In orice caz, aeroportul este deja un subiect gretzos, in conditiile in care pana acum am vazut doar incercari penibile si scuze copilaresti ptr neinceperea lucrarilor…
    Am ajuns sa cred ca mai degraba vine autostrada decat sa construim un aeroport.
    Eu unul nu o sa mai fac nici un comentariu la acest subiect.
    Mi-e lehamite….
    o zi buna.

    Reply
    • Salut! Dupa cum ai vazut, articolul e scris acum jumtate de an. Cert este ca de pista s-au apucat (proiectare + executie). Sper sa fie gata cat mai repede. prin februarie, din cate stiu, se scoate la licitatie pentru concesiune si construirea terminalului. inca mai sunt optimist….

      Reply
  2. Totul pleaca de la o mare minciuna, asa ca va fi greu sa se faca aerportul, dar nu imposibil. Cancescu zicea ca vor fi un milion de pasageri anual si atunci va fi rentabil. M-am uitat de curiozitate cati turisti viziteaza anual Atena (si sunt destui care vin cu masina sau cu vaporul). Surpriza! 6 milioane, in conditiile in care Atena este una dintre principalele destinatii turistice ale lumii si un oras cam de 3 ori cat Bucurestiul. Credeti ca mai e ceva de zis?

    Reply
    • Mihaela, ai mare dreptate, in parte. Nici eu nu mizez pe un aeroprot profitabil pe partea de trafic turisti. Dar pe partea de cargo (transport de marfa, care se calculeaza in echivalent turisti) sa stii ca aeroportul de la Brasov poate ajunge la cota de 1 milion destul de repede. si nu o spun eu, ci unii specialisti care nu sunt sceptici in privinta profitabilitatii aeroportului, ci al construirii acestuia,avand in vedere tot circul cu licitatiile, contestatiile etc.

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.